سفارش تبلیغ
صبا ویژن

سلام دکتر

اگرچه در ماه های اول بعد از جراحی چاقی، موها به علت کاهش وزن سریع و شدید، نداشتن رژیم غذایی مناسب و عدم مراقبت های تغذیه ای به شدت می ریزند،اما جالب است بدانید ریزش مو یکی از دلایلی است که خانم های چاق برای رفع آن به کلینیک های جراحی لاغری مراجعه می کنند.

ریزش مو بعد از جراحی موقتی است و پس از چند ماه، موها دوباره و پرپشت تر از قبل رشد می کنند ریزش مو به دلیل جراحی لاغری، 4 یا 5 ماه پس از آن شروع می شود زیرا مصرف کالری در بدن به دلیل کاهش وزن سریع، کم می شوددر چنین شرایطی، بدن در حالت قحطی زدگی قرار می گیرد و حدود 30 الی 40 درصد فولیکول های مو از بین می روند زمانی که بیمار در این مرحله از نقاهت به حمام می رود، زیر دوش می بیند که مانند آرایشگاه ها، یک دسته مو در کف حمام ریخته؛ موهای باقی مانده هم مقاومت و کیفیت چندانی نخواهند داشت.

12 الی 18 ماه بعد از عمل، زمانی که وزن شما ثابت شود و مواد مغذی به اندازه ی کافی به بدن برسد، از این قحطی جان سالم به در می برید و موهایی با تراکم و قطر نرمال پیدا می کنید که حتی بهتر از قبل عمل می شود.

ریزش مو و شدت آن در انواع عمل های لاغری

به طور کلی در اغلب پروسه های جراحی لاغری شاهد ریزش جزئی مو هستیم. برای مثال عمل اسلیو  و عمل بای پس معده دو نمونه از اعمالی هستند که برخی بیماران پس از انجام آن ها دچار ریزش مو میشوند. عملی مثل باندینگ یا حلقه معده نیز ریزش مو دارد، اما در مقایسه با دو روش ذکر شده به میزان بسیار اندک و در مدت زمان کمتری این اتفاق رخ میدهد. به دو دلیل مهم ریزش مو در این دو عمل بیشتر از روش های دیگر است:

  • یکی اینکه در مقایسه با سایر روش های جراحی لاغری، افراد با انجام دادن عمل اسلیو و عمل بای پس سریعتر وزن از دست میدهند
  • و دوم اینکه دریافت برخی از مواد مغذی در این دو عمل در برخی موارد با مشکل مواجه میشود.

مکمل ویتامین یادتون نره!

کمبود بسیاری از مواد مغذی میتواند باعث ریزش مو شود و مصرف ویتامین میتواند بسیاری از این کاستی ها را برطرف کند. بنابراین به مکمل های ویتامینی مخصوصا ویتامین های خانواده B به چشم دارو نگاه کنید. زیرا میتوانند به بهبود سلامت مو و جلوگیری از ریزش آن کمک کنند. تمام مکمل های ویتامینی و لاغری خود را زیر نظر بهترین متخصص جراح لاغری خود دست کم از دو هفته قبل از عمل مصرف کنید. تا هم مانع ریزش مو بعد از عمل لاغری شوید و هم احتمال خستگی و بیحالی ناشی از عمل را به حداقل کاهش دهید.