سفارش تبلیغ
صبا ویژن

سلام دکتر

نظر

عملکرد ارتودنسی ( aligners) شفاف

 برای استفاده از ارتودنسی نامریی ( aligners) اگر دنبال بهترین دکتر ارتودنسی در تهران  هستید تا بهترین نتایج را دریافت کنید. اولین گام ارزیابی و تشخیص وضعیت فردی شما نزد یک متخصص ارتودنسی است این متخصص باید از آموزش های پیشرفته و تجارب ارتودنسی بالایی برخوردار باشد.

یک ارتودنتیست ابتدا به وسیله رادیوگرافی های مناسب و تخصصی ، دندان ها ، فک ها و جمجمه شما را بررسی می کند پس از بررسی و ارزیابی این اطلاعات می تواند به شما بگوید که آیا: می توانید دندان های خود را بدون به خطرانداختن سلامت کلی دندان ها به وسیله درمان رتودنسی (aligners ) صاف و ردیف کنید یا نه؟

ارتودنسی نامرئی پلاستیکی چگونه کار می کند؟

این سیستم به عنوان جایگزین مناسبی برای ارتودنسی فلزی است با استفاده از چند قالب پلاستیکی شفاف از نوع ارتودنسی متحرک می تواند دندان ها را مرتب و صاف کند این قالب های پلاستیکی شفاف به طور کامل دندان ها را پوشش می دهند.

هر قالب کمی با قالب قبلی متفاوت ساخته می شود هنگامی که هر قالب به مدت دو هفته هر روز 20 ساعت بر روی دندان ها گذاشته شود موقعیت دندان ها به سمت درست پیش رفته و بهبود پیدا می کند سپس نوبت به فاز بعدی می رسد که به وسیله کامپیوتر طراحی شده است و سوابق قبلی دندان ها در آن در نظر گرفته شده است نتایج حاصله از این نوع ارتودنسی متحرک به طور گسترده ای بسته به مهارت و تجربه ارتودنتیست در ساخت و طراحی قالب ها و استفاده مستمر بیمار از آنها دارد.

مدت درمان در ارتودنسی نامرئی چقدر است؟

طول مدت درمان بستگی به وضعیت شما و نوع ارتودنسی نامرئی دارد به طور معمول کل زمان درمان می تواند از شش ماه تا دو سال متغیر باشد.

به طور کلی ارتودنسی پلاستیکی شفاف تنها برای بزرگسالان طراحی شده است کودکان تنها می توانند از ارتودنسی کودکان بهره ببرند در برخی از مواقع ( به عنوان مثال درمان اصلاح فرم و موقعیت دندان ها ) ، زمان درمان به وسیله ارتودنسی ( aligners) معمولا به طور متوسط بین 9 تا 15 ماه به طول می انجامد.

همچنین مدت درمان دراین نوع ارتودنسی در موارد متوسط به طور معمول از 20 تا 30 ماه متفاوت است در موارد دشوارتر و خاص زمان درمان به طور متوسط به 32 مرحله و در هشت فاز باید انجام شود در حالی که موارد جزیی به 12 مرحله و در سه فاز زمانی انجام می شود.